#satasyytäollaonnellinen, osa 1

lauantai 8. helmikuuta 2014
Luin eilen Ikomin blogista #satasyytäollaonnellinen-haasteesta. Ja heti kolahti! Haluan lähteä mukaan tähän haasteeseen! Haasteen tavoitteena on listata tämän vuoden aikana sata onnelliseksi tekevää asiaa. Haaveenani on, että tämä pieni haaste auttaa minua löytämään arjestä niitä hyviä pieniä juttuja ja sitä kautta ehkä jopa lisäämään onnellisuutta. Lähde sinäkin mukaan! Eihän näitä tarvitse missään edes julkaista. Haasteen on alunperin laittanut liikkeelle Perjantaikokki.


Minun listassani #1 on miehen tekemät iltapalat.

 
 
Kuvat eivät tee oikeutta miehen kokkaustaidoille. Nämä ovat vain nopeita räpsyjä ennen kuin herkullinen iltapala on syöty. Ylimmässä kuvassa on iltapala eiliseltä illalta: salaattia (munakkaan alla), munakas. Yksi avokado ja pari siivua ilmakuivattua kinkkua. NAM! Keskimmäisessä kuvassa artissokkabagel viime kesältä. Tällä viikolla syötiin bagelia mozzarellalla, ilmakuivatulla kinkulla ja tomaatilla. Alimmassa kuvassa tortillasipsejä, jauhelihaa, salsaa ja juustoraastetta.
 
Melkein joka  ilta mies tekee iltapalan minulle ja itselleen. Tämä perinne on tainnut alkaa jo esikoisen vauva-aikana 8 vuotta sitten. Minä olen imettänyt vauvaa ja sillä aikaa mies on tehnyt iltapalan. Perinne on jatkunut silloinkin, kun meillä ei ole ollut pientä vauvaa.    

 

6 kommenttia

  1. avocadopasta oli hyvää, mutta kannattaa koittaa tehdä vain kerran annos, vaikka laittaa limemehua, niin avocado tummui ja tietenkin lämmittämisongelma, kun avocado ei siitä tykkää, tuli mielestäni tunkkainen maku pastaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Josko tässä joskus reseptiä kokeilisi. Avokadot tulee vaan usein syötyä ihan sellaisenaan.

      Poista
  2. Nam :) todella hyvä syy olla onnellinen.

    VastaaPoista
  3. Mä tulin pitkästä aikaa tänne lueskelemaan, sun pitäs laittaa blogi blogloviniin! Mä seuraan sieltä ja ne jotka ei ole siellä meinaa unohtua :)

    Meillä on sama rutiini tän iltapalan suhteen. Nyt kun ne imetykset on loppunu (iäksi) niin mun pitää ehkä ryhdistäytyä ja tehdä itekin jotain..

    Kommentoin tässä samalla vielä siihen sormiruokapostaukseen että meillä on kaikki lapset syöny sormiruokaa nelikuukautisesta lähtien. Ekaksi imeskelly ruisleivän kannikkaa, sitten ylikypsiä porkkanoita, pehmeäksi keitettyä parsakaalta (puita lasten sanoin) ja sitä kurkkua. Osa lapsista on ollu herkempiä kakomaan, mut kukaan ei vielä ole tukehtunut ;) Sit kun oppii pinsettiotteen niin esim. riisimuroja pöydältä ja raejuustoa. Ja perunat yms. ihan suupalan kokosiksi niin se tukehtuminen on epätodennäköisempää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kun kävit ja jaksoit kommentoida. Itsekkin seuraan blogeja lähinna bloglovinin kautta ja mun eka blogi siellä olikin. Pitää tämäkin sinne yrittää laittaa. Kiva, kun kerroit teidän sormiruokailuista. Voisikin joku päivä kirjoittaa vauvan ruokakuulumisia. :)

      Poista

Instagram